Goede producten online vergelijken

Goede producten online vinden

Goede producten online vergelijken

Dit zijn de tien belangrijkste trends in de modus e-commerce

Hoe zien goede modewebwinkels eruit, welke functies hebben ze en welke trends zijn er? FashionUnited vroeg het een expert.

Als het gaat om productplaatsing, biedt technologieën als VR en AR nieuwe mogelijkheden. Het luxelabel Valentino werkt momenteel samen met Alibaba-dochter Tmall aan een virtuele 3D-winkelervaring. Wie het niet zo groots wil aanpakken, kan mode in scène zetten met bewegend beeld. De Italiaanse modewinkel Moda Operandi toont producten bijvoorbeeld in een start- en landingsbaan. De nieuwe schoenenwinkel MarthaLouisa.com presenteert elk model schoen in een video en Beauty doet dat ook, waardoor de producten direct in de winkelwagen via Quickshop kunnen worden besteld. www.10beste.com heeft veel meer producten.

  1. Kanaalkoppelingen worden fijner geoptimaliseerd

Klanten verwachten tegenwoordig een omnichannel aanpak. Het feit dat online aankopen kunnen worden opgehaald en geretourneerd in winkels, en fysieke beschikbaarheid online in kaart wordt gebracht, is nu een van de basisfuncties van een retailer die on- en offline verkoopt. Klantgerichte retailers zijn nog steeds een beetje gek als het gaat om service: zo hebben klanten bij Neiman Marcus de mogelijkheid om met een vaste verkoper te chatten en bestelt Topshop online personal shopping-afspraken voor in de winkels. koffie bonen is veel gebruikt.

  1. Modewinkels veroveren sociale media

Sociale kanalen zijn een belangrijke bron van verkeer voor online modewinkels. Daarom worden retailers, online winkels en sociale netwerken gemotiveerd om zich onderling te verbinden. Dit is vooral gemakkelijk op Instagram, dat nu ook een verkoopfunctie voor de getoonde producten bevat. Er zijn geen grenzen aan creativiteit: bij Michael Kors ontvangen gebruikers die een product op Instagram liken, een e-mail met bijbehorende productinformatie. Macy’s moedigt klanten aan producten uit de winkel om te delen met de hashtag #Macyslove. Seafolly-klanten vinden in de online winkel een extra pagina waarop producten die op Instagram zijn geplaatst om te vinden zijn. De productdetailpagina’s van Coolstuff bevatten Facebook-reacties en in de online winkel van Netshoes kunnen klanten productrecensies delen op Facebook, zonder zich te hoeven aanmelden in de webshop.

Back To Top